Pollena Ostrzeszów - Biały Jeleń: szampon z chlorofilem, żel pod prysznic z kozim mlekiem, żel do higieny intymnej z bławatkiem.

14:48

Na pewno większości z Was znana jest marka Biały Jeleń, która należy do firmy Pollena Ostrzeszów.
Już jakiś czas temu otrzymałam od nich pokaźną paczuszką i teraz, gdy wszystkie próbki zostały zużyte i dokładnie przeanalizowane, mogę wydać "werdykt" :)
Jeśli interesuje Was prezentacja firmy, to zapraszam tutaj.

Do testów otrzymałam: 


Saszetki i mini buteleczki szamponu do włosów z naturalnym chlorofilem, żelu pod prysznic z kozim mlekiem oraz żelu do higieny intymnej z bławatkiem.



  • Hipoalregiczny szampon do włosów z chlorofilem.
Hipoalergiczny szampon Biały Jeleń z naturalnym chlorofilem dla osób z różnego rodzaju alergiami i problemami skórnymi, o skórze wrażliwej, mieszanej i do włosów tłustych.
- naturalne, bezpieczne i delikatne składniki
- nie zawiera alergenów i sztucznych barwników
- włosy łatwo się rozczesują, są miękkie, lśniące i puszyste
Przebadany klinicznie wśród osób z alergiami skórnymi!
Zawiera:
- proteiny pszeniczne ułatwiające rozczesywanie
- bawełnę wygładzającą powierzchnię włosa
- biotynę zwaną witaminą pięknych włosów
- naturalny chlorofil regenerujący podrażnioną skórę.


Skład: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamide DEA, Cocamidopropyl Betaine, Decyl Glucoside, Lauryldimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Wheat Protein and Lauryldimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Wheat Starch, Laureth-7 Citrate, Gossypium Herbaceum Seed Extract, Parfum, Trimethylolpropane Trioleate (and) Laureth-2, Citric Acid, Tetrasodium EDTA, DMDM Hydantoin, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Urea, Disodium Phosphate, Biotin, Diethylhexyl Syringylidene Malonate, Caprylic/Capric Triglyceride, PEG-14 M, CI 75810 (27.08.2010)

Cena:  6zł / 300ml

Moja opinia:  
Szampon bardzo ładnie pachnie, dobrze myje włosy, także z olejów, włosy są po nim sypkie i miękkie, bardzo przypadł do gustu mojej mamie, ale nie mi. Dlaczego? Spójrzcie na skład. Zawsze wydawało mi się, że Biały Jeleń to minimalny i naturalny skład, a wiele tam chemii, a już na drugim miejscu znienawidzony przeze mnie detergent SLS, jak widzę ten składnik to produkt od razu odkładam... Podrażnia mi bardzo skalp, dla alergików? Nie sądzę :( No i silikony...Dla mnie odpada i nie przekonuje mnie nawet niska cena i duża pojemność.

  • Hipoalergiczny żel pod prysznic z kozim mlekiem.
Żel zapewnia delikatną ochronę skóry wrażliwej, skłonnej do alergii. Hipoalergiczna receptura żelu delikatnie oczyszcza i nie podrażnia.
Nie zawiera barwników, posiada zmniejszoną ilość kompozycji zapachowej, ph przyjazne dla skóry, odżywia i nawilża skórę.


Skład: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamide DEA, Cocamidopropyl Betaine, Glycerin, PEG-6 Caprylic/Capric Glycerides, Goat milk extract, C12-13 Alkyl Lactate, Styrene/Acrylate Copolymer, Sodium Tallowate, Sodium Cocoate, Tetrasodium EDTA, Citric Acid, DMDM Hydantoin, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Parfum
Cena: 5zł / 300ml


Moja opinia:
Bardzo fajna dosyć gęsta konsystencja, dobrze się pieni, myje, początkowo nie zauważyłam by wysuszał skórę, a zapach bardzo mi się podoba. Skład już krótszy niż w przypadku szamponu, ale co z tego, jak naturalności to tam malusieńko! Kozie mleko dopiero na 7 miejscu...,a na drugim "król" SLS. Jestem na nie, na dłuższą metę sucha i podrażniona skóra gwarantowana...Na pewno nie jest to składnik dla alergików, jest to silny detergent, zaliczany do listy substancji szkodliwych, na 3 miejscu Cocomide DEA, także zaliczany do substancji szkodliwych... o reszcie nie wspomnę. Strach używać.

  • Żel do higieny intymnej z bławatkiem.


Żel do higieny intymnej hipoalergiczny z bławatkiem ze specjalnie opracowaną formułą do codziennej pielęgnacji higieny i pielęgnacji intymnych miejsc kobiety. Ekstrakt z chabra bławatka i pantenol działają przeciw zapalnie oraz przeciw bakteryjnie. Alantoina doskonale koi i regeneruje uszkodzony naskórek. Kwas mlekowy przywraca fizjologiczne pH delikatnych miejsc intymnych. Systematycznie stosowany zapewnia uczucie świeżości i komfortu przez cały dzień.

Skład: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamide DEA, Cocamidopropyl Betaine, Glycerin, PEG-6 Caprylic/Capric Glycerides, C12-13 Alkyl Lactate, Allantoin, Panthenol, Centaurea Cyanus Flower Extract, Tetrasodium EDTA, Lactic Acid, Sodium Benzoate, Parfum, CI 42090. (22.09.2010)

Cena: 5zł / 500ml

Moja opinia:
Spójrzcie na skład, co znowu przeważa? Chemia! Sama szkodliwa chemia. Naturalności znowu malutko pomiędzy chemią, bo skład się na niej zaczyna i kończy... Mojej siostrze bardzo przypadł do gustu, ale ja ze względu na większą świadomość kosmetyczną, jestem znowu na nie... Używałam, owszem, nie wystąpiło żadne podrażnienie, ale bałabym się na dłuższą metę stosować żel o takim składzie do tak wrażliwych miejsc...


Podsumowując:
 Biały Jeleń bardzo mnie rozczarował. Znam ta markę od dziecka, nie tak mi się kojarzyła. Mój chłopak, ma bardzo wrażliwą cerę, na większość kosmetyków reaguje alergicznie, bądź się podrażnia, do tego jest sucha. Narzekał na świąd wychodząc spod prysznica,a mył się serią Biały Jeleń, bo uważał, że te kosmetyki będą dla niego najlepsze... na szczęście teraz ja czuwam nad Jego kosmetykami. Wiem, że jest wiele zadowolonych osób z tych produktów, moja mama i siostra także nie narzekaly, nie jest to tak, że oceniam je na podstawie samego składu, bo testowałam długo te produkty, nie spełniły moich oczekiwań, a SLS mnie podrażnia, więc nie są to produkty dla mnie, ja nie polecam. Nie mam zamiaru nikogo zrazić, na KWC jest wiele pozytywów, a to jest TYLKO moja opinia ;)


O kosmetyce naturalnej, szkodliwych substancjach i silikonach w kosmetykach do włosów możecie przeczytać tutaj, zapraszam do zapoznania się z innymi moimi artykułami :)

zdjęcia: wizaż.pl i moje własne.

Zobacz także inne posty

12 KOMENTARZE