Baikal Herbals - oczyszczający tonik do cery tłustej i mieszanej.

14:15

W ramach współpracy z firmą Bioarp, otrzymałam do testów wybrane kosmetyki w sam raz do mojej cery, tonik oraz serum Baikal Herbals. Dzisiaj zapraszam Was do recenzji toniku :)

Baikal Herbals to marka rosyjskich kosmetyków bez parabenów, PEG i SLS, producent stosuje mieszanki z ziół Bajkału, stąd nazwa ;) Kosmetyki stają się coraz bardziej popularne i trudno się dziwić, bo moim zdaniem są świetne. Są nie tylko naturalne, z przyjaznymi składami, ale i skuteczne. Do tego, nie straszą ceną!


Od producenta:

Tonik oczyszczający do twarzy o wysokiej zawartości biologicznie aktywnych ekstraktów z ziół bajkalskich, delikatnie oczyszcza skórę twarzy. Daje uczucie komfortu i świeżości na cały dzień. Dzięki roślinnym składnikom aktywnym tonik eliminuje zaczerwienienia, podrażnienia, rozszerzone pory. Tonik przywróci naturalne pH skóry, poprawi jej koloryt i przyniesie ukojenie.
Nie zawiera parabenów i PEG.

Cena: 17 zł / 170 ml
Dostępność: sklep Bioarp


Składniki aktywne:

  • Tarczyca bajkalska (Scutellaria Baicalensis Root Extract) - działa antybakteryjnie, przeciwgrzybiczo, antyoksydacyjnie.
  • Pasternak zwyczajny (Pastinaca Sativa Extract) – zmiękcza i tonizuje skórę
  • Organiczny ekstrakt z nagietka (Organic Calendula Officinalis Extract) - działanie przeciwzapalne i przeciwbakteryjne.
  • Mięta pieprzowa (Piperita  (Peppermint) Leaf Extract) - oczyszcza pory, działa przeciwtrądzikowo, odkażająco i łagodząco na tłustą skórę skłonną do wyprysków i podrażnień.
  • Organiczny wyciąg z wiązówki błotnej (Organic Spiraea Ulmaria Extract) - delikatnie oczyszcza i łagodzi podrażnienia, posiada właściwości przeciwzapalne i antybakteryjne, uelastycznia skórę.
  • Organiczny ekstrakt z szałwii (Organic Salvia Officinalis Leaf Extract) - działanie oczyszczające, przeciwzapalne w przypadku cery trądzikowej, ściągające przy rozszerzonych porach oraz odkażające w przypadku trudno gojących się ran.

Skład:

  • Aqua with infusions of: - woda + wyciągi z:, rozpuszczalnik
  • Scutellaria Baicalensis Root Extract - tarczyca bajkalska (patrz: składniki aktywne powyżej)
  • Pastinaca Sativa Extract - pasternak zwyczajny (patrz: składniki aktywne powyżej)  
  • Organic Calendula Officinalis Extract - organiczny ekstrakt z nagietka (patrz: składniki aktywne powyżej)
  • Piperita  (Peppermint) Leaf Extract - mięta pieprzowa (patrz: składniki aktywne powyżej)
  • Organic Spiraea Ulmaria Extract - organiczny ekstrakt z wiązówki błotnej (patrz: składniki aktywne powyżej)
  • Organic Salvia Officinalis Leaf Extract - organiczny ekstrakt z szałwii (patrz: składniki aktywne powyżej)
  • Glycerin - gliceryna, z grupy alkoholi, nawilża, przenika przez warstwę rogową naskórka, jest promotorem przenikania - ułatwia innym substancją głębsze przenikanie (zbyt częste używanie może powodować u niektórych nadwrażliwość)
  • PEG-40 Hydrogenated Castor Oil - substancja odtłuszczająca, usuwa tłuszczowe zanieczyszczenia ze skóry, środek bezpieczny, jednak miało być bez PEG ;)
  • Parfum - kompozycja zapachowa, może powodować uczulenia (głownie na skórze bardzo wrażliwej i skłonnej do alergii)
  • Citric Acid - kwas cytrynowy, konserwant, ma działanie rozjaśniające
  • Benzyl Alcohol - konserwant, regulator lepkości, składnik kompozycji zapachowych, bezpieczny w małych stężeniach do 1%, w produktach bez spłukiwania 0,01%
  • Benzoic Acid - kwas benzoesowy, konserwant, chroni kosmetyk przed nadkażeniem bakteryjnym, bezpieczny w stężeniu 0,5% w produktach bez spłukiwania 
  • Sorbic Acid - kwas sorbowy, konserwant, stężenie do 0,6%




Moja opinia:

Ostatnio przerzuciłam się na hydrolaty, ale z czystym sumieniem mogłabym je ponownie zdradzić dla tego toniku! Dlaczego? Przede wszystkim skład! Prosty, bez substancji, które mnie wysuszą i ściągną. Tonik ma za zadanie delikatnie oczyścić moją skórę, odświeżyć i przywrócić naturalne pH, przygotowując skórę na krem i makijaż, niby nic, a odgrywa moim zdaniem dość dużą rolę w codziennej pielęgnacji i bez toniku/hydrolatu się nie obejdę. Ten tonik właśnie działa tak jakbym tego chciała.
Delikatnie pachnie bardzo przyjemnie, ziołowo, świeżo. Nie podrażnia mojej skóry, odświeża ją i delikatnie nawilża, koi, nie ściąga. Skóra się nie błyszczy w ciągu dnia, wspomaga krem i podkład, bo jest idealną bazą. Nawet w upały moje czoło nie świeciło się jak latarnia morska! Stan mojej cery bardzo mi się podobał, dopóki nie dostałam wysypu po Merz Spezial, ale tonik wspomagał gojenie kojąc tą moją "kaszkę" na czole, do tego był bardzo wydajny, na pewno jeszcze bym się nim cieszyła, ale wylał mi się w podróży i straciłam połowę :(
Niestety opakowanie, niby jest na klik, ale wolę jednak zamykane na zatrzask czy zakręcane korkiem, bo czasem nie wygodnie się wydobywało tonik i niestety w podroży jakimś cudem się otworzył... Także tylko zatrzask bym zmieniła w opakowaniu. Butelka jest ciemna, ale przeźroczysta, także światło nie zepsuje nam produktu, a widzimy ile nam go ubywa. Teraz używam go do domowego toniku do zadań specjalnych ;) aloes + olejek z drzewa herbacianego.

Znacie już Baikal Herbals? :)


*Produkt został mi udostępniony przez firmę Bioarp, jednak nie wpłynęło to na moją opinię!

Zobacz także inne posty

8 KOMENTARZE