Włosy - sierpień aktualizacja :)

12:14

Ogłaszam, Wszem i wobec, że jeszcze 3 cm i osiągnę swój cel - 80 cm zdrowe włosy ;) O ile po drodze nie napotkam jakiś trudności, to już niebawem :) Niedługo się zbiorę, nagram, zmontuję i wgram filmik o mojej pielęgnacji włosów, gdyż jestem zawsze o to pytania, gdy ktoś mnie spotyka. Szczerze, to jeszcze się nie mogę przyzwyczaić jak ludzie reagują na ich długość, zapuszczałam przez 4 lata z takich włosków nieco za uszko, ale kiedyś zawsze miałam dosyć długie, choć nie aż tak. Ciągle jednak trzymałam się długości lekko za ramiona ;) Teraz każdy robi "wow" (albo "nienawidzę Cię" ;P) dotyka, żeby sprawdzić, czy na pewno nic sobie nie doczepiam i pyta co z nimi robię, a ja wiedzy nie żule :D

Stan moich włosów z początku miesiąca:




Moja aktualna pielęgnacja: 

  • codziennie wieczorem wcierka Farmona Jantar po masażu skalpu szczotką TT
  • szampon Babydream lub Fitomed do włosów suchych i zniszczonych
  • jako odżywka balsam Mrs Potter's aloes i jedwab, czasami Nivea Long and Repair (moje włosy potrzebują nieco silikonów inaczej się plączą)
  • maska stuningowana lub solo Alterra aloes i granat albo Isana z proteinami pszenicy i pantenolem
  • płukanki: aloesowe, z octu jabłkowego lub obie razem
  • włosy prostuję może raz czy 2 razy w miesiącu jak jest jakaś okazja, a czasem wcale
  • staram się nie suszyć włosów, a jak już zabezpieczam końcówki jedwabiem CHI, a włosy psikam mgiełką termoaktywną Avon
  • metoda OMO, oleje używam różne i szukam ideału, w szafce aktualnie mam oliwkę HIPP, mieszankę olejków Babydream Fur Mama + olejek rycynowy + oliwa z oliwek, olejek ze słodkich migdałów
  • na końcówki jedwab CHI albo kilka kropelek olejków, głównie Alterra Pomarańcza i Brzoza albo kwas hialuronowy 
  • włosy rozczesuję oraz masuję skalp szczotką Tangle Teezer
  • śpię w szczepionych włosach, warkocz lub kucyk, luźna gumka, nigdy nie zasypiam w mokrych włosach
  • co jakiś czas wzbogacam dietę suplementami, teraz Merz Spezial 
  • włosy myję co 2 dni 
  • póki co nie stosuję mgiełek, ale stosowałam własnej roboty aloesową i mam w planie ponownie ją stworzyć ;)
  • oleje staram się stosować na noc, zaplatam warkocza,a  rano myję głowę, jeśli robię to w ciągu dnia pozostawiam włosy na godzinę, lub krócej pod czepkiem, maski także trzymam od 30 min do godziny pod czepkiem, jeśli nie mam czasu to min. 15 min
  • włosy spłukuję letnią wodą, a po długości chłodną, nie spłukuję płukanek 
  • nie stosuję SLS na początku składu, gdyż wysuszają mi skalp co prowadzi do podrażnienia, w Fitomed SLS jest na końcu, więc okazyjnie może być
  • odżywka jest obowiązkowa, a maska 2-3 razy w tygodniu, jeśli mam aloes czy ocet stosuję płukanki, jak mam chęci i czas to robię płukanki ziołowe, np. ze skrzypu
  • zimą często chodzę głównie ze szczepionymi włosami, by chronić je przed zimnem oraz szalikiem by się nie elektryzowały
  • na plażę stosuję filtry do włosów, a je same związuję
  • liczy się różnorodność składników, więc nie trzymam się kurczowo ciągle tych samych kosmetyków
  • moje włosy nie polubiły się z henną, farbuję je: L'Oreal Casting Gloss Ciemna Czekolada (po tej farbie moje włosy są świetne!)
EDIT: Objętość moich włosów w gumce to 10 cm, więc szału nie ma ;)

No, to chyba wszystko, haha, tak, wiem. Sporo tego, jest roboty, ale nikt nie mówił, że będzie łatwo ;) Nadal szukam idealnych kosmetyków, ale zawsze wracam do powyżej podanych marek, tanio i skutecznie. Eksperymentuję z olejami, szukam kilku, które moje włosy pokochają. Borykam się nie tyle z wypadaniem, bo raz jest lepiej raz gorzej, poza tym mam ciemne, długie i grube włosy, więc wydaje mi się, że wypada więcej, to co mnie męczy to kołtun. Robią mi się takie supełki po lewej stronie, a później zbijają się w kołtun, nie wiem ani od czego, ani już nie mam pomysłów co z tym zrobić, pomagają silikony, ale problem i tak wraca. Do tego walczę o wygładzanie włosów, chcę by były prostsze, żeby się nie puszyły i lepiej układały. Może kiedyś mi się to uda :D Szukam złotego środku, może strzałem w dziesiątkę będzie żelatynowe laminowanie włosów? Nowy hit, ale o tym jutro! :)

Jeśli macie pytania, śmiało! ;)

A jak wygląda Wasza pielęgnacja? :) Co możecie polecić, a co odradzić? Znacie jakieś skuteczne sposoby na kołtuny?


Zobacz także inne posty

26 KOMENTARZE