DIY - Zrób to sama! Bransoletka z ćwieków (kolce - spike).

19:19

Ćwieki już od dłuższego czasu zawojowały nasze szafy, zarówno na ubraniach, butach jak i jako biżuteria. Ubrania z ich dodatkiem mają to coś i nie kojarzy się już tylko z rockiem, a ich ceny nie są niskie, często jest to np. zwykły czarny sweter, ale z ćwiekami na ramieniu wygląda nieźle, ale po co przepłacać? Ćwieki w różnych kształtach i kolorach dostaniemy za grosze choćby na Allegro, wystarczy chwila i nasza inwencja twórcza, aby coś zwykłego, starego przemienić w coś nowego, fajnego i modnego! Nie wiem  jak Wam, ale mi bardzo podobały się bransoletki kolce (spike), ich ceny nie są różne, ale można ją łatwo zrobić i to za o wiele mniej! Na Allegro taką bransoletkę kupimy od 10 zł z wysyłką w górę, a często są to tandetnie wyglądające plastiki. Po notce u Mallene długo nie czekałam i w końcu zrealizowałam swój zamysł!

źródło: alle.pl

Potrzebujemy:


 - elastyczną przeźroczystą żyłkę, cienką tak 0,5 - 0,6 mm (do kupienia w pasmanterii, ceny od ok. 1 zł do 2 zł za metr)
- ćwieków typu kolce do przyszywania (kupicie je w pasmanterii, ale taniej będzie na Allegro, ja swoje zamówiłam od użytkownika madcatshop_pl, srebrne 50 sztuk 4,90 zł, złote 100 sztuk 9,50 zł, wysyłka 4 zł) 
- przeźroczysty klej, może to być np. klej do tipsów/ozdób, bezbarwny lakier
- nożyczek
- grubą igłę lub coś podobnego



Wykonanie: 

Żyłkę odmierzamy uwzględniając zawiązania, na końcu wiążemy mocny supełek, jako, że żyłka jest śliska supełek zabezpieczamy klejem, kiedy wyschnie nawlekamy ćwieki, jeśli stawiają opór dziurkę przepychamy igłą, na końcu znowu zawiązujemy i zaklejamy, całość związujemy najlepiej poniżej supełków, mocno ściskamy i zaklejamy, jeśli za dużo żyłki nam wystaje to obcinamy, ale nie całkiem! Gotowe! 
Oczywiście jeśli chcecie w to zainwestować więcej, można wspomóc się łapaczką i zapinką. Tego typu gadżety znajdziecie na Allegro, innych stronach czy sklepach hobbystycznych i stoiskach z biżuterią samo-robioną ;)



Na jedną bransoletkę dla siebie zużyłam 16 ćwieków, wykonałam 5 bransoletek, 3 złote i 2 srebrne, można nosić pojedynczo lub kilka sztuk na raz, zawsze to fajnie wygląda. Ćwieków zostało mi jeszcze sporo, aby coś przyozdobić ;) dlatego uważam, że to dobry interes i satysfakcja, że zrobiłyście to same. Nie wiele się różnią od tych kupionych.





Wolicie kupić, czy zrobić? Podobają Wam się dodatki tego typu?


Inspiracje z użyciem tych ćwieków:





Zobacz także inne posty

21 KOMENTARZE