Novoxidyl - szampon i tonik: kuracja przeciw wypadaniu włosów.

18:08




Na początku listopada w ramach współpracy z agencją Lorenc&Zawada PR, otrzymałam podwójny zestaw kuracji przeciw wypadaniu włosów Novoxidyl (jak zwykle bardzo ładnie zapakowany, pełen profesjonalizm!). Była to akcja, więc może spotkałyście się już z opinaniami innych blogerek. Ja się ze swoją nie śpieszyłam i dzisiaj opiszę wrażenia.


Od producenta: (więcej tutaj)

Szampon

NOVOVIDYL® SZAMPON - zawiera TRIAMINODIL®, dzięki któremu ogranicza nadmierne wypadanie spowodowane różnymi przyczynami, przedłużając cykl życia włosów i wspomaga ich wzrost.
Dodatkowo zastosowany w szamponie NOVOXIDYL® Pirytionian cynku posiada wysoką skuteczność przeciwłupieżową. Dlatego też SZAMPON jest produktem dwufunkcyjnym, atrakcyjnym również dla osób, u których nadmiernemu wypadaniu towarzyszy łupież. NOVOXIDYL® SZAMPON posiada wyjątkowo kremową konsystencję, łączy w sobie doskonałe właściwości myjące i pielęgnacyjne, co pozwala na jego częste stosowanie.
SZAMPON można stosować samodzielnie lub jako wzmocnienie kuracji tonikiem NOVOXIDYL® w przypadku intensywnego wypadania.

Cena: 20-30 zł (w zależności od sklepu) / 200 ml
Dostępność: apteki, sklepy online.

Tonik

NOVOXIDYL® TONIK jest produktem zalecanym do stosowania w stanach nadmiernego wypadania włosów i w celu rewitalizacji cebulki włosowej. TONIK zawiera TRIAMINODIL®, dzięki temu ogranicza wypadanie spowodowane wieloma przyczynami, przedłużając cykl życia włosów i wspomaga ich wzrost. Dodatkowo skuteczność toniku wspomagają pozostałe składniki:
Aminodermin TM CLR - kompleks bogatych w siarkę aminokwasów, niezbędnych do prawidłowej budowy i wzrostu włosa.
Esculina - poprawia krążenie skóry głowy, wspomagając prawidłowe odżywienie cebulek włosowych.
Kwas laurynowy - zmniejsza produkcję łoju, którego nadmiar niekorzystnie wpływa na wzrost zdrowych włosów.
NOVOXIDYL® TONIK pozwala na skojarzone działanie wszystkich składników aktywnych w różnych częściach cebulki włosowej, prze co efekt stosowania jest zdecydowanie lepszy, aniżeli w przypadku oddzielnego działania każdego ze składników.

Cena: 30-40 zł / 60 ml
Dostępność: apteki, sklepy online.



Moja opinia:

Jesienią zazwyczaj większość osób boryka się ze zwiększonym wypadaniem włosów, nie trwa to jednak długo i nie jest tragiczne w skutkach. U mnie niestety stan ten się niebezpiecznie przedłużał... nigdy w życiu nie wypadało mi tyle włosów, do tego po niefortunnym cieniowaniu jednej fryzjerki, która miała mi optycznie zagęścić włosy, to ta podkreśliła mój problem... Powoli zaczynałam mieć mysi ogonek, a nie kitę... Włosy wypadały mi na potęgę, codziennie sprzątałam je z paneli w pokoju, miałam ich pełno na ubraniach, na szczotce, w ręce po ich dotknięciu i na potęgę dużo w zlewie i na posadzce w łazience. Zaczynałam się bardzo martwić, bo nie zmieniłam w swoich nawykach pielęgnacyjnych czy żywieniowych nic co by mogło wpłynąć na taki stan rzeczy, a włosów mi ubywało... Nie miałam też dużych stresów, ani nie chorowałam, akurat wtedy doszedł do mnie ten zestaw i pokładałam w nim wielkie nadzieje, bo bałam się, że wkrótce będę łysa!


Szampon jest bardzo wydajny, ma wygodną buteleczkę, przyjemny zapach.
Niestety zawiera SLS, więc przeciwnicy tacy jak ja nie będą zadowoleni, jednak byłam już na tyle zdesperowana, że zaryzykowałam podrażnienie i wysuszenie skóry głowy, byle tylko włosy przestały mi z głowy lecieć. Na szczęście dzięki olejowaniu podrażnienie było minimalne. Szampon nalezy stosować 2-3 razy w tygodniu, masować nim delikatnie skórę głowy, pozostawić na chwilę po czym spłukać letnią wodą.
Szampon bardzo się pieni, dobrze zmywa oleje, nie wysuszył włosów, jednak moja mama nie raz spytała mnie co robię teraz z włosami, że straciły swój dawny połysk, więc coś w tym musi być. Na pewno nie odżywił moich włosów, były miękkie, nieco za puszyste, nie plątały się.


Tonik to straszny śmierdziuch z alkoholem na początku składu... Trzeba go stosować 2 razy dziennie, co dla mnie jest nie wygodne, nie tylko z braku czasu czy z powodu zapachu, ale po użyciu tego toniku włosy wyglądają na nieświeże... Jeśli ktoś myje włosy codziennie, może to jakoś przeżyje, ale ja nie mam potrzeby ani czasu myć włosów codziennie. Tonik używałam w minimalnych ilościach na skórę głowy, raz dziennie, na wieczór. W większych ilościach wcierałam go przed myciem włosów. Dla mnie aplikator nie jest wygodny, niby jest to dzióbek, który ma nam ułatwić aplikację produktu tylko na skórę, ale produkt jest tak wodnisty, że sporo się go leje, więc o precyzyjnej aplikacji możemy zapomnieć.  Może marudzę, ale dla mnie stosowanie tego toniku było męczące.


Efekty kuracji:

Trudno mi mówić o efektach, produkty mają obiecane składniki aktywne, ale oprócz tego mają substancje, których wręcz nie cierpię... Nieco podrażniły mi one moją skórę głowy, nie wiem też czy nieco nie wysuszyły włosów, wiem tylko, że gdyby nie olejowanie byłoby nie ciekawie.
Wiele dziewczyn potwierdza to, co piszę i niestety nie potwierdza działania. Ja na efekty czekałam bardzo długo i się także nie doczekałam. Owszem, po skończeniu pierwszej butelki toniku i szamponu zaczęło się coś dziać, ale nie dam sobie ręki uciąć, że to dzięki tym produktom, bo minęło wystarczająco dużo czasu, żeby mój stan się zaczął stabilizować. Włosy wypadają mi mniej, ale nadal jest to więcej niż norma. Póki co, jestem w tracie używania drugich buteleczek i po ich skończeniu dam znać jeśli by się coś zmieniło, gdybym zauważyła jakieś efekty.

Co polecacie na wypadanie włosów? Macie jakieś sprawdzone sposoby?


*Produkt otrzymałam od firmy w ramach współpracy, jednak nie wpłynęło to na moją opinię!

Zobacz także inne posty

14 KOMENTARZE