Moja pielęgnacja cery mieszanej - cz.2 pielęgnacja specjalna: niedoskonałości. (film)

21:14

Zapraszam Was do obejrzenia drugiej części mojej pielęgnacji, mniej w niej pokazuje produktów, a więcej mówię. Jeśli się Wam podoba, będę wdzięczna za kciuki w górę ;)



Moja codzienna pielęgnacja.
Podsumowanie kuracji Merz Spezial.
Wszystko co powinnyście wiedzieć o kwasach. (!)

Przykładowe produkty, które używałam:

• Poranek: 
- Jeśli nie miałam stanów ropnych, które mogłabym sobie roznieść po całej twarzy stosowalam żel do mycia twarzy: np. Babydream - Żel do kąpieli, Fitomed - Żel do cery tłustej i mieszanej, Vichy - Normaderm żel.
-  Twarz, szyję, dekolt i powieki przemywałam hydrolatem, np. Zrób Sobie Krem - hydrolat szałwiowy bułgarski, różany bułgarski, zamiennie z płynem micelarnym, bądź spryskiwałam twarz płynem do twarzy Fitomed, może być zamienne z wodą termalną, a także hydrolatem, trzeba tylko zamontować spryskiwacz.
- Jako serum stosowałam La Roche Posay - Effaclar Duo, można też stosować go punktowo.
- Następnie stosowałam krem nawilżający, dobrze jeśli ma filtry UV, nawet jeśli nie stosujemy kwasów i nie świeci słońce.
- Krem pod oczy, np. Rival de Loop - Krem pod oczy z kolagenem i koenzymem Q10.

• W ciągu dnia:
- Jeśli wróciłam do domu i nie mialam w planie już wychodzić, od razu zmywałam makijaż powtarzając wszystkie kroki, które robiłam rano, stosowałam też punktowo cynk bądź maść ichtiolową, o których zapomniałam wspomnieć w filmiku! Babydream - Maść na odparzenia z cynkiem (na całą twarz lub punktowo, a także na nadżerki, czyli gojące się wypryski, które miały pęcherzyk ropny), Maść ichtiolowa (punktowo, świetna na stany zapalne, które wyglądają jak guzki, są bolesne i nabrzmiałe, nie mają czopów ropnych). Jesli nie zmywam makijażu to dobrze jest ją spryskać w ciągu dnia wodą termalną/płynem do twarzy/hydrolatem.

• Wieczór:
- Płyn dwufazowy do oczu, np. Garnier Essentials - Płyn do demakijazu 2w1 skóra wrażliwa.
- Twarz i szyja płyn micelarny.
- Żel.
- Samo-robiony tonik Petroleum D5 + olejek pichtowy w proporcjach 4:1 lub inny tonik/hydrolat.
- La Roche Posay - Effaclar Duo, na całą twarz lub punktowo.
- Opcjonalnie, punktowo maść cynkowa lub ichtiolowa.
- Olejek migdałowy lub macadamia wymieszany z kwasem hialuronowym ZSK lub krem nawilżająco regenerujący.
- Krem pod oczy.

• Pielęgnacja specjalna:
- Oczyszczanie: dotyczy pojedynczych zmian! Parówka, sterylną igłą przebijamy delikatnie czop ropny, musimy mieć krótkie paznokcie i zabezpieczone gazą lub chusteczką, usuwamy ropę i zakażoną krew, aż do czystego płynu surowiczego, dezynfekujemy twarz wodą utlenioną lub kwasem salicylowym, przemywamy chłodną wodą, aby zamknąć pory, możemy użyć toniku, maseczki wyciszającej skórę lub od razu krem.
- Jeśli nie miałam ropnych stanów zapalnych stosowałam peeling Zrób Sobie Krem - Korund mikrodermabrazja, jeśli są takie stany to warto zastosować peeling enzymatyczny. 2 x w tygodniu
- Kwas mlekowy 30%, w zależności od rodzaju cery i stężenia, jest to sprawa indywidualna, ja wytrzymywałam do 10 minut, ale jeśli dacie radę tylko kilka min to jest w porządku! 1 x w tygodniu, seria 8-12 zabiegów, świetny w trakcie leczenia lub po. (Fitomed - Kwas mlekowy 30%) PRZY KWASACH NALEŻY UŻYWAĆ FILTRÓW UV! zawsze!
-Maseczka np. Zrób Sobie Krem - Francuska zielona glinka.
- Tonik.
- Opcjonalnie: La Roche Posay - Effaclar Duo - punktowo.
- Krem/olejek.

!Ważne: najlepiej twarz suszyć jednorazowymi papierowymi ręcznikami zamiast zwykłymi, pomaga to utrzymać higienę i nie roznosić zmian po całej twarzy.

•Makijaż: 
- Kosmetyki mineralne, podkład i puder BareFaced Beauty lub puder Jadwiga
- Pędzle do twarzy myte są po każdym użyciu










Zobacz także inne posty

25 KOMENTARZE