Dlaczego nie cierpię SLS? Spis łagodnych szamponów do 12 zł. Kosmetyki bez SLS cz. 1

16:46

W tą jakże uroczą, letnią pogodę zatrzymałam się na chwile spoglądając w lustro i aż się za głowę złapałam. Nie z powodu widoku mojej twarzy, ale tego co ukazało się na mojej ciemnej czuprynie. Toż, to biały pyłek! Śnieg? Prawie, że. Aż wpadł mi do głowy post i postanowiłam go od razu napisać!



Otóż, skończył mi się szampon Babydream, nie miałam zapasu, bo czekałam na zamówienie z DOZ, gdzie inny szampon do mnie mknął, więc z braku laku umyłam głowę szamponem z SLS. Robię tak raz na 1,5 miesiąca max co dwa, ale teraz niefortunnie wyszło mi to, aż 3 razy pod rząd. Efekt? Sucha skóra, swędzi i ukazuje się białym pyłkiem na włosach, co wygląda nieestetycznie i w zasadzie łapie się na łupież suchy, wręcz czysto kosmetyczny. I tutaj właściwie już macie odpowiedź dlaczego za każdym razem demonizuję tego typu dziadostwo w składach. Często bywało tak, że głowa swędziała mnie niemiłosiernie, miałam łupież, w nocy drapałam się przez sen, a rano zastawałam rany na głowie, włosy też, gdyby nie odżywki wyglądałyby jak wióry. Wiem... brzmi nie fajnie, ale tak było. To samo tyczyło się nie tylko skóry głowy, ciało swędziało po kąpieli od żeli z SLS, twarz była sucha i ściągnięta. Gdy stałam się osobą bardziej świadomą, usunęłam ten składnik ze swojego życia i moje problemy zniknęły.

Liczę na to, że w końcu każda z nas będzie świadomą konsumentką i przestaniemy sięgać po produkty naszpikowane detergentami rodem z płynów do naczyń i producenci przestaną nas z uporem maniaka nimi raczyć... Co jakiś czas będę zamieszczać na blogu produkty, które nie skrywają tego dziadostwa w swoich składach. Ja nie generalizuje, swoją wiedzę opieram o to, czego mnie uczono w szkole, o wiedzę, którą sama zdobyłam oraz o własne doświadczenia i osób, które znam. Nikogo nie namawiam do takiego samego myślenia, pamiętajcie, że macie swój rozum, a ciało jest tylko Wasze i róbcie z nim co chcecie ;)

Zaczniemy od szamponów do włosów, większość przetestowałam, a inne znam z wychwalań włosomaniaczek. Jeśli jednak znacie jakiś produkt, którego nie zawarłam, a jest godny polecenia napiszcie mi o tym w komentarzu, a uzupełnię listę.

SLS występuje najczęściej (i to na samym początku!) w szamponach, żelach pod prysznic, peelingach do ciała, żelach do mycia twarzy, ale nie tylko tam je widziałam, niestety.

Sodium Laureth Sulfate, to nasz winowajca, a jego inne nazwy i wredni kuzyni to:
  •  SLS, SLES
  • Sodium Lauryl Sulfate (łagodniejszy, ale nadal zły;)
  • Ammonium Lauryl Sulfate
  • Sodium Myreth Sulfate
  • Laurylosiarczany sodu
Są to typowe detergenty syntetyczne, silnie pianotwórcze, stosowane już od wielu wielu lat do odtłuszczania i mycia... uwaga, urządzeń oraz pomieszczeń w przemyśle! Obecnie znajdziemy je w prawie każdym toniku, żelu, płynie do mycia, szamponach, a nawet w balsamach. Powodują przesuszenie skóry i zaburzenia pracy gruczołów łojowych i potowych, podrażniają skórę i pozbawiają jej naturalnej warstwy hydrolipidowej. Do tego dołączmy wypryski i alergie skóry. Szczególnie szkodliwe są dla dzieci i niemowląt oraz dla miejsc intymnych. Uszkadzają osłonki włosów, przez co stają się suche, kruche i łamliwe. Mogą powodować podrażnienie oczu i zapalenie spojówek. Nie powinno stosować się produktów z tymi składnikami w trakcie ciąży i laktacji!

(więcej o produktach szkodliwych możecie przeczytać w publikacji dr H, Różańskiego, a także w tym poście, dodatkowo tutaj możecie przeczytać jak odczytywać składy kosmetyczne, tylko uwaga: nie popadajcie w paranoje)


   
ŁAGODNE SZAMPONY do 12 zł, ogólnie dostępne:


 Babydream szampon dla dzieci, dostępny tylko w drogeriach Rossmann.

Płyn do kąpieli Babydream, można go stosować też jako szampon, żel pod prysznic i żel do twarzy.



Johanson's Baby płyn 3 w 1, można stosować go nie tylko do włosów, ale i do ciała. Dostaniecie go nawet w marketach.

HIPP Szampon dla dzieci, dostaniecie go w marketach i drogeriach.

Szampony Alterra, do kupienia tylko w drogeriach Rossmann.

* Po tego typu szamponach, które nie zawierają silikonów, włosy mogą wydawać się tępe i splątane, dlatego należy zawsze użyć odżywki!

Jeżeli myjecie włosy codziennie warto zwrócić uwagę na:


Facelle Intim, płyn do higieny intymnej, który świetnie sprawdza się w roli szamponu do włósów. Do kupienia tylko w Rossmannie. 


Babydream Fur Mama, płyn do kąpieli dla kobiet w ciąży. Świetny nie tylko do ciała.


Mrs. Pottrer's balsam aloesowy do włosów. Ja go uwielbiam jako odżywkę, nie myję włosów codziennie, więc dla mnie się nie nadaje, ale włosomaniaczki są w tej formie nim zachwycone. Dostaniecie go w marketach m.in. Kaufland, Auchan.


Powyższe produkty są łatwo dostępne i kosztują do 12 zł!

Jeśli chcecie coś dodać do listy piszcie śmiało w komentarzach, jestem ciekawa jakie są Wasze hity i czy takie posty przypadną Wam do gustu.


LINK DO CZĘŚCI DRUGIEJ - żele pod prysznic bez SLS.
LINK DO CZĘŚCI TRZECIEJ - żele do twarzy bez SLS

Zobacz także inne posty

62 KOMENTARZE