Różnice w buteleczkach lakierów Essie - z czego wynikają?

19:32

Lakiery Essie od dawna cieszą się niezłą passą w blogosferze, ja dopiero niedawno miałam okazję ich po raz pierwszy użyć, nie interesowały mnie i mimo, że mam ich już kilka to zdanie na ich temat podtrzymuję - normalne lakiery, szkoda przepłacać. Moją recenzję znajdziecie TUTAJ. 
Dzisiaj nie będzie recenzji,a porównanie, ciekawe? Zapraszam dalej.


Pierwsze lakiery Essie otrzymałam od sklepu eZebra, niestety nie będę rekomendować tam zakupu, gdyż uważam, że są źle przechowywane (co widać po tym jak lakier się zachowuje), choć fakt, są dużo tańsze niż stacjonarnie.
Od razu po otrzymaniu pierwszych "esiaków" szukałam informacji na temat podróbek, nie znalazłam jednoznacznych informacji, choć na pewno są, to nie wiadomo jeszcze jak to sprawdzić. Znalazłam za to wiele postów na temat różnic w buteleczkach, wyjaśnień było sporo... Po mojej recenzji odezwała się do mnie Pani Klaudia z L'Oreal (tak, marka Essie należy do L'Oreal), wysłała mi kolekcję letnią dla porównania oraz odpowiedziała na nurtujące mnie pytania.
Podzielę się z Wami moją wiedzą, skąd te różnice? Mam nadzieję, że dzięki tym informacją nie wpadniecie w panikę, że macie podróbkę lub po zakupie nie będziecie zawiedzione, że miało być nieco inaczej.


Udział w porównaniu biorą: różowy kolekcja regularna Cascade Cool i czerwony kolekcja jesienna Twin Sweater Set.

Nie bez celu dopisałam wzmiankę o kolekcjach, dlatego, że to one są przyczyną różnic. Lakiery Essie dzielimy na kolekcję masową, dostępną w drogeriach na terenie Europy, a także kolekcję profesjonalną dostępną głównie w salonach, a także na rynku Europejskim i Amerykańskim. 

Już na pierwszy rzut oka widzimy różnicę w powyższym zdjęciu, lakier z kolekcji masowej ma cieńsze denko, buteleczka jest węższa i wyższa, profesjonalna jest niższa i "grubsza".


Lakiery z serii pro mają też 15 ml w przypadku kolekcji regularnej, ale kolekcje limitowane mają tyle samo co masowe, tzn. 13,5 ml. Lakiery często różnią się też oznaczeniami, pro zawsze mają nazwę lakieru na naklejce pod spodem i wytłoczony napis Essie na buteleczce a na zakrętce literkę E, masowe mogą mieć napis wytłoczony lub naklejony, nazwę koloru znajdziemy naklejoną na zakrętce lub na jej boku.


Seria profesjonalna ma większy wybór kolorów, 160 w regularnej kolekcji (w masowej 100), a do tego w ciągu każdego roku wychodzi aż 7 kolekcji limitowanych. Formuła lakieru profesjonalnego ma nieco rzadszą konsystencję, ma też utrzymywać się na naszych paznokciach dłużej. Moje paznokcie są trudne, zawsze to powtarzam. Testowałam bardzo długo lakiery z obu serii, z bazą, bez bazy, z topem i bez. Jak dla mnie działanie formuły jest taka sama w obu przypadkach, przynajmniej na mojej płytce.


Jeśli chodzi o serie limitowane pojawiają się one też w formule "masowej" nie tylko w pro (w tej formule pojawiają się zawsze kolekcje ślubne, resort i charytatywne) zwracajcie wtedy uwagę na naklejkę z boku butelki: Professional Application.

Jeśli jesienią stwierdzicie, że chcecie lakier z kolekcji letniej może być u nas z tym problem, nie dostaniecie ich w drogeriach, ale możecie jeszcze szukać online, największe szanse są na eBayu.


Sugerowana cena serii pro to 45-49 zł, natomiast serii masowej 35 zł. Oczywiście w sieci jest najtaniej, a także możecie polować na promocje w drogeriach.

Najbardziej zauważalną różnicą w seriach są pędzelki, te masowe mają o wiele wygodniejsze szerokie pędzelki, które uwielbiam, a te pro mają cienkie. Jako, że na rynku amerykańskim znajdziecie tylko serię pro, zamawiając na eBay liczcie się z tym, że są tam lakiery z cienkimi pędzlami.



To już wszystkie znane mi różnice. Mam nadzieję, że ktoś kiedyś opisze jak poznać fake ;)
A co Wy sądzicie o lakierach Essie? Koniecznie napiszcie w komentarzu! Buziaki :)


Zobacz także inne posty

22 KOMENTARZE